Finanse artykuł sponsorowany
28 listopad 2019

Wolne środki Polaków – w co chcielibyśmy je zainwestować? Wyniki ogólnopolskiego badania

fot. nadesłane
Inwestowanie w nieruchomości od wielu lat kojarzy się ze sprawdzonym i opłacalnym sposobem na ulokowanie kapitału, który nie tylko chcemy w ten sposób zabezpieczyć, ale i pomnożyć. Okazuje się, że aż 3/4 Polaków, którzy wzięli udział w badaniu zrealizowanym przez Biostat, na zlecenie Green House Development, zadeklarowało, że swoje wolne środki przeznaczyłoby właśnie na zakup nieruchomości. W jakich obszarach jeszcze widzimy możliwość zysku?
„Inwestycyjne podium” Polaków

Ogólnopolskie badanie, zrealizowane przez Biostat w październiku br., pokazało, żeinwestowanie w nieruchomości jest atrakcyjną formą lokowania kapitału dla aż 75 proc.Polaków. Na tę formę inwestycji zdecydowałoby się 85 proc. kobiet i 65 proc. mężczyzn.

Na drugim miejscu znalazło się złoto, w które swoje wolne środki zainwestowałoby 15 proc. Polaków. W tym przypadku, lokowanie nadwyżek pieniężnych w szlachetny kruszec jest atrakcyjniejsze dla mężczyzn (23 proc.), niż kobiet – tylko8 proc. pań swoje wolne środki przeznaczyłoby na zakup złota.

Wyniki badania Biostat

Trzecie miejsce na „inwestycyjnym podium” Polaków zajęły akcje, jako ten rodzaj lokowania wolnych środków, na który zdecydowałoby się 7 proc.respondentów.



Niewielka liczba ankietowanych wskazała również inne formy inwestowania nadwyżki pieniężnej, a znalazły się pośród nich: lokata, kupno ziemi czy samochodu.

Nieruchomość na wynajem – czy to dobry pomysł?
 
Polacy biorący udział w badaniu zostali również zapytani o to, czy uważają, że inwestowanie w nieruchomość jest dobrym sposobem na uzyskanie dodatkowego, stałego dochodu. Tu respondenci byli niemal jednogłośni – aż 94 proc. odpowiedziało na nie twierdząco. Co ciekawe, największy odsetek ankietowanych, którzy udzielili pozytywnej odpowiedzi na to pytanie, to osoby z wykształceniem wyższym – niemal 97 proc., natomiast najrzadziej - „tak” - odpowiadały osoby z wykształceniem podstawowym.
Inwestowanie w nieruchomość - zdaniem Polaków

Inwestowanie w nieruchomość - rozkład odpowiedzi ze względu na wykształcenie
Nadmorskie kurorty na fali turystyki
 
W lipcu tego roku rzeczniczka Polskiej Izby Turystyki Ewa Kubaczyk podała, że w 2019 roku ponad 20 milionów Polaków deklarowało, że wybiera się na wakacje, z czego ponad połowa zamierzała spędzić urlop w kraju, a najczęściej wybieranym kierunkiem było polskie wybrzeże. Dla przykładu, w 2018 roku najpopularniejszymi destynacjami było województwo pomorskie i zachodniopomorskie. Co ciekawe, Ewa Kubaczyk podkreśliła, że zmieniają się preferencje turystów w zakresie warunków zakwaterowania – oprócz pensjonatów i kwater, wczasowicze stawiają również na apartamenty i pensjonaty o wysokim standardzie, oczekując komfortu, który oferują zagraniczne podróże.
Deweloperzy dostrzegają ewolucję oczekiwań turystów i odpowiadają na nie luksusowymi inwestycjami o całorocznym charakterze, takimi jak na przykład kompleks Wave Apartments, powstający w Międzyzdrojach, który skierowany jest do prywatnych inwestorów. Nadmorska inwestycja zapewni gościom apartamentów wypoczynek w najwyższym standardzie, a prywatnym inwestorom, którzy zdecydują się na luksusowy lokal – stały comiesięczny dochód, ze stopą zwrotu sięgającą nawet 7% w skali roku[1]. Nie dziwi więc, że inwestycje klasy premium znajdują chętnych inwestorów - w przypadku Wave Apartments dotychczas sprzedano już 40% lokali.
 
Międzyzdroje – lokalizacja dla inwestorów
 
Nadmorskie kurorty, ze względu na rosnącą popularność, nieustannie rozwijają się, żeby spełnić wypoczynkowe oczekiwania turystów. Dziś są kierunkiem już nie tylko letniego, ale coraz częściej i jesienno-zimowego wypoczynku, stając się dzięki temu kurortem o charakterze całorocznym. Widać to między innymi w Międzyzdrojach - perle Wybrzeża Bałtyckiego:
 
Tym, co przyciąga do Międzyzdrojów turystów nie tylko z Polski, ale i zza granicy, jest przede wszystkim wyjątkowa lokalizacja. Kurort położony jest wśród niesamowitej przyrody – między lasami Wolińskiego Parku Narodowego, tworzącymi prozdrowotny mikroklimat, a szeroką plażą z wybrzeżem klifowym – uznawaną za jedną z najpiękniejszych nad Bałtykiem. Dzięki tym czynnikom Międzyzdroje są atrakcyjne nie tylko pod względem wypoczynkowym, ale i inwestycyjnym - mówi Wioleta Lipska, Green House Development.

Wizualizacja_Wave Apartments w Międzyzdrojach

Wave Apartments_wizualizacja apartamentu
 
Warto zaznaczyć, że według badania Biostat aż 50 proc. Polaków wskazało teren nadmorski, jako miejsce, w którym chcieliby mieć swój „drugi dom”. Północna Polska, ze względu na swoją nieustannie rosnącą popularność i tętniące turystycznym życiem kurorty, może okazać się doskonałym miejscem do realizacji planów inwestycyjnych.

Więcej informacji o Wave Apartments znajduje się na stronie: www.wavemiedzyzdroje.pl


[1] Stopę zwrotu z inwestycji w tej wysokości stanowi stały, płatny miesięcznie czynsz netto. Czynsz netto nie uwzględnia kosztów dodatkowych (np. należnego podatku od nieruchomości). Szczegółowe wyliczenia dla wybranego lokalu dostępne są w stosownej kalkulacji w [arkuszu kalkulacyjnym / kalkulatorze inwestycyjnym]”.

O badaniu: Badanie Omnibus zostało zrealizowane przez dom badawczy Biostat w październiku 2019 roku na zlecenie Green House Development. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1000 osób w wieku 18-59 lat. Celem ogólnopolskiego badania było sprawdzenie preferencji Polaków w zakresie zakupu „drugiego domu” oraz inwestowania wolnych środków.

 
PRZECZYTAJ JESZCZE
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Goleniowie

kiedy
2020-05-27 20:00
miejsce
Kino Goleniów, Goleniów,...
wstęp biletowany




Szanowny Czytelniku!

Przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszych serwisów.
Zamykając ten komunikat (kliknięcie w przycisk "Przejdź Dalej" lub "X"), zgadzasz się na wskazane poniżej działania.


Stosowanie plików cookies i innych technologii

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies (ciasteczka) i inne pokrewne technologie, które mają na celu:
- Zapewnienie bezpieczeństwa podczas korzystania z naszych stron
- Ulepszenie świadczonych przez nas usług poprzez wykorzystanie danych w celach analitycznych i statystycznych
- Poznanie Twoich preferencji na podstawie sposobu korzystania z naszych serwisów
- Wyświetlanie spersonalizowanych reklam, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom

Zakres wykorzystywania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.


Administratorzy danych

Administratorem tych danych jesteśmy my, czyli Twoje-Miasto Sp. z o.o., ul. Legionów 57A 86-300 Grudziądz jak również nasi Zaufani Partnerzy z którymi współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w Polityce Prywatności.


Jak wykorzystujemy Twoje dane

W ramach świadczonych przez nas usług staramy się wyświetlać reklamy odpowiadające Twoim zainteresowaniom, które dotyczą naszych produktów oraz produktów klientów korzystających z naszych usług reklamowych (marketing bezpośredni). W tym celu wykorzystujemy informacje zapisywane w plikach cookies, które otrzymujemy podczas korzystania z naszych stron. Nasze działania podejmowane są zgodnie z obowiązującym prawem w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych, ponieważ chcemy, by wszystkie nasze usługi, w tym wyświetlane reklamy, były najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika.


Wykorzystywanie Twoich danych przez naszych partnerów

Podobne działania w celach marketingowych podejmują nasi Zaufani Partnerzy, którym udostępniamy powierzchnię reklamową na naszych stronach. Wśród Zaufanych Partnerów znajdują się dostawcy technologii reklamowej, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne oraz reklamodawcy.
Nasi partnerzy gromadzą i wykorzystują informacje określające Twój sposób korzystania z naszych serwisów. Dzięki temu wyświetlają reklamy najbardziej dopasowane do uzyskanych informacji oraz udostępniają je innym podmiotom wyświetlającym lub zlecającym reklamę w Internecie.
W związku z reformą prawa ochrony danych osobowych nasi partnerzy potrzebują Twojej zgody na działania, których dokonują na naszych stronach. W przypadku jej udzielenia nasi partnerzy będą mogli, w ramach uzasadnionego interesu, wykorzystać Twoje informacje także dla celów analitycznych służących ocenie skuteczności podejmowanych działań marketingowych.
Pamiętaj, że ewentualna zgoda jest Twoją dobrowolną decyzją, natomiast brak jej udzielenia może wpłynąć na Twój komfort korzystania z naszych serwisów. Reklamy nieodpowiadające zainteresowaniom użytkownika są nie tylko nieatrakcyjne, ale i drażniące dla odbiorcy.

Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu (kliknięcie w przycisk "Przejdź do serwisu" lub "X"). Udzieloną zgodę możesz w każdej chwili wycofać, co jednak nie będzie równoznaczne z tym, że korzystanie z tych informacji do czasu wycofania zgody było niezgodne z prawem.


Jakie masz prawa?

Masz pełne prawo do zgłoszenia podmiotowi wykorzystującemu Twoje dane osobowe żądania dostępu do tych informacji, ich poprawiania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Pamiętaj jednak, że nie w każdym przypadku możliwe jest zrealizowanie Twoich praw w odniesieniu do informacji zapisanych w plikach cookies.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.